onsdag 28 mars 2012

jag säljer ALDRIG kvarnen men traktorn din är ju jätte GROOVY! oh man, oh man!!

Knepig dag idag, kan man säga. Jag valde att avsluta min praktik jag just påbörjat, och återvända till Lindex. Dessutom har jag borrat i en tand. Det visade sig att tanden hade en ful lagning som har gjort att jag inte kunnat komma åt att rengöra under, vilket gjorde att hålet var mycket större än man först trott. Tandläkaren borrade och det ilade och gjorde riktigt ont, som tur är så är tandläkarna lugna och bra på Distriktstandvården där jag går. Tanden kommer att behöva två dagar att återhämta sig vilket gör att jag kommer ha ont i två dagar, så nu är det bara att hålla ut.

Det ligger en äppelhona i korgen för att äppelhanarna ska trilla ner självmant. Såklart!

För att väga upp min kassa eftermiddag så gick jag hem till Mathilda och såg på Äppelkriget. Det är himla fint att jag har en kompis som precis som jag tycker om gamla filmer som Rännstensungar, Sopor och Äppelkriget. Äppelkriget handlar om att en slemmig tysk gubbe som ger sig på att försöka förvandla den idylliska byn Änglamark till nöjesparken Deutschneyland. Filmen var mycket knarkigare än vad jag mindes den, och med "flashig" trickfilmning i varje scen. Underbart!

Hasse Alfredsson spelar i filmen en man som säljer portabla balkonglådor. När jag såg filmen när jag var liten blev jag helt såld på idén och ville ha en sådan låda så himla mycket!

2 kommentarer:

  1. jag säljer ALDRIG kvarnen men traktorn din är ju jätte GROOVY! oh man, oh man!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. hahahaha! måste genast byta rubrik på det här inlägget! :)

      Radera