onsdag 11 januari 2012

Två filmer och en halv frukt

Inte gör jag speciellt många knop dessa sjukdagar, men idag har jag i alla fall orkat med att titta på Little Women. Jag älskade den filmen när jag var yngre och det visade sig att jag gjorde det nu med. Grinade både när Amy föll ner i isvaken och när Beth dog i charlakansfeber! Får väl skylla på att jag är i ett känsligt tillstånd...

Grapefruktpaus, med de fina skålarna jag fick för hundra år sedan av Elinor.

Dessutom har jag börjat med ett muminmaraton. Om jag fick välja att byta liv med någon skulle det nog bli mumin, för allt verkar så mysigt där i dalen. Figuren på bilden är förövrigt ett förvandlat sandlejon.

"Nu är han samling färdig och då är han inte samlare längre, utan bara ägare. Och det är inte alls lika roligt att äga saker som att samla dem." 
Snusmumriken när Hemulen har samlat färdigt sina frimärken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar