tisdag 3 januari 2012

Hejdå 2011. Hej 2012!


2011 var året då jag...
  • Hade praktik på PUB, Åhléns, Beyond Retro och Indiska. Fick för första gången på länge känna att utmaningarna var större än mina kunskaper vilket gjorde mig smått panikslagen. Andreas påminde mig om att det vore onödigt att ha praktik om man redan kunde allt.
  • Bodde med Andreas i Göteborg, bodde hos mamma, bodde hos pappa, bodde med Andreas i Kallhäll och bodde själv i Göteborg. Har aldrig varit så rotlös och längtat så mycket efter en fast punkt som under detta år.
  • Började året i Berlin med raketskräck. Åkte till Köpenhamn över en långhelg, åt korv, gick med jeansjacka och brände kinderna i solskenet. Hälsade på Mathilda i London och shoppade på Primark och dansade i gamla stall. Avslutade året i Vietnam med bad, snorkling, massor av färskpressad juice och god mat.
  • Hade födelsedagsmiddag, var på tårtbuffé, drack drinkar, spelade spel, pratade nätterna igenom och garvade dagarna igenom med de fina damerna i min klass.
  • Gick i skolan på riktigt och jobbade hela sommaren.

2012 ska/vill jag...
  • Gå ut skolan och försöka hitta ett jobb.
  • Flytta tillbaka till Kallhäll på riktigt och gråta massor över alla fina jag lämnar bakom mig i Göteborg.
  • Försöka få klart lägenheten ihop med Andreas. Jag längtar så mycket efter att typ bara inreda balkongen!
  • Försöka spara ihop pengar till att åka till Tokyo ett längre tag.
  • Börja på yoga på riktigt. Fast det får bli när jag har ordentliga rötter i Kallhäll. 
  • Känna efter vart jag egentligen vill ta vägen, med jobb, boende och livet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar