söndag 1 maj 2011

valborg

Lördagmorgon vaknade jag vid åttatiden och var hur pigg som helst. Kanske inte så konstigt eftersom jag insåg att jag sovit i tolv timmar! Pollenallergimedicin och praktikvecka= trött Linn.

Jag klev upp och som den drömflickvän jag är så bakade jag scones åt min sovande pojkvän!

Magnolian blommade i botaniska.
När vi var kittade och klara så åkte vi till botaniska och jag åt lakrits/jordgubbsglass. Det uppstod en sthlm VS gbg situation när jag köpte den:
Jag- En våffla med lakritsglass tack.
Hon i kassan- Ett rån med lackritsglass?
Eh ja.

 Räkmackor med ett glas vitt vid kungsport, solen sken och det var stek för hela slanten!

Ja, sedan fick vi stå och vänta i en halv evighet, men tillsist kom den; den omtalade årliga Chalmerscortégen!

Man förstod ibland inte riktigt budskapet med de olika vagnarna som gled förbi, men kul var det!

Fin valborg! Och ja; vi struntade i brasorna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar