tisdag 10 maj 2011

morgondramatik!

Vaknar i morse halv fem av att min ena näsborre låter som en trumpet. Allergisäsongen är i full gång och det är bara att ligga där och hoppas på lite sömn innan det var dags att kliva upp vid sju. Klockan sex hörs ett brak när Andreas kliver upp. Han sover alltid mycket längre än jag, så jag konstaterade snabbt att "nu går han i sömnen igen." Jag kliver upp och går in i köket. Där står han och stirrar på vattnet från kranen som strilar ner i hon.
"Vad gör du?", undrar jag.
"Men ser du inte, vattnet är helt brunt!"
Jag har inga linser, så nej jag ser inte. Däremot är det nu solklart att han går i sömnen.

Jag går på toaletten och när jag ska tvätta mina händer så hostar kranen en stor host innan den sprutar ut massor av vatten.
"Bläää nu tvättade jag händerna i det där!" vrålar jag och springer till Andreas.
"Vem varför gjorde du det?! JAG SA JU....!!!"gormar Andreas.
Han visar mig ett glas han fyllt med brunt vatten, så brunt så t.o.m. jag utan linser kan se. Utanför oss står några grävskopor och gräver i marken.

Vi går och lägger oss igen. Jag berättar att jag trodde att han gick i sömnen nyss. Vi fnissar en stund. Klockan ringer, jag kliver upp. Dricker gammalt vatten ur vattenkokaren.Går till praktiken och tvättar händerna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar