onsdag 25 maj 2011

Vad jag pysslar med hela dagarna!

Nu ska jag visa lite av det roligaste jag får göra på praktiken- pilla och dutta med små installationer!

På Åhléns där jag är så har de cylindrar på väggarna. De följer skyltningens tema och ska ge kunderna inspiration. Just nu är temat vitt vitt vitt, eftersom det är bröllop och studenttider.

Dessa cylindrar gjorde jag på modevåningen. 

Presentidéer.

  
 Vi använde hönsnät som röd tråd i skylten och cylindrarna. 
Den har spraymålats vit, liksom murgrönan.

Vita körsbärsblommor mjukar upp och ger vårkänsla.

 De här cylindrarna gjorde jag på skönhetsvåningen.

Även här är tänket present och vitt. 

På skönhet är det mycket hårda former, därför får man använda sig av mycket naturmaterial och mjuka texturer för att det inte ska bli så stelt.

Så kul att få använda sig av Crabtree and Evelyn produkter. Superromatiskt och fina förpackningar!

Även här är det hönsnät som jag spraymålat.
(Ps- Big no no med prislappen som sticker fram.)

Kanske fattar ni inte alls vad som är kul med sådant här, men ni ska veta att jag står helt knäpptyst i flera timmar och glömmer totalt bort tiden. Byter plats på en sak kanske hundra gånger.

Ett sådant här set med cylindrar tar nästan en arbetsdag, då man plockar produkter, tillverkar rekvisita och arrangerar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar