torsdag 17 oktober 2013

rensa hjärnan med Zara home

Att fundera på inredning eller stil är för mig som en semester från ångest och funderingar. Jag är ju extremt analyserande som person och då kan det vara rätt skönt att kliva in i en värld som handlar om vilket träslag som är snyggast till grönvita kuddar och vilken tapet som passar bäst i en hall. Ofta är det de små sakerna, de udda detaljerna som gör ett hem personligt och trevligt. En spegel man hittat på loppis eller något man ärvt av sin mormor. Här om dagen var jag på nyöppnade Zara home och kikade, jag tyckte riktigt mycket om det faktiskt!

Där inne var det som ett lyxigt hotellrum i beige och guld. Det kanske inte är hundra procent jag, men det som var kul var att det fanns många fina små saker med karaktär. Både mer stilrena inredningsdetaljer och mer utflippade och bohemiska saker. Bra presentställe!

Jag och Andreas har lyckats krossa två uppsättningar vinglas så lever vi nu på mina prinsen-av-Egypten-glas från indiska (Andreas har myntat detta uttryck om mina guldpråliga vinbägare). Vi har tyvärr inte ens vilda fester, vi bara krossar vinglas så fort vi får syn på dem. Jag föll direkt för de här stiliga glasen i någon sorts kristallimitation. Barnsäkra dessutom: för 99 kronor styck är det ju bara att krossa på.

Det enda som fick följa med hem var den här doftsaken med det något flummiga namnet Green herbs. Jag tycker däremot den doftar liljekonvalj. Härligt, speciellt just nu när det gröna ger vika där ute.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar