tisdag 15 oktober 2013

att yoga bort de jobbiga tankarna

 Det verkligen lyser när man drar upp rullgardinen om dagarna nu.

Vad har jag gjort för skoj idag då? Jo jag klev upp halv sex och stack till jobbet och inventerade. Tjoho.. Sedan kom jag hem och kände mig som ett fnissigt fyllo av sömnbristen. Efter att ha degat ett tag i soffan tog jag en promenad ute i kylan och sedan gjorde jag en halvtimme yoga. Det där med yogan är jag så stolt över för den har legat på is över sommaren. Det bästa med yoga är att man kan rensa huvudet så himla fint genom att ta ut destruktiva tankar i något fysiskt, men helt utan hets och stress. Som vanligt när jag börjar med yoga är jag superpositiv och undrar varför jag inte gör det jämt, tänker att jag ska åka på en yogaresa, tänker att om det går riktigt bra så kan jag bli yogainstruktör. Förutom välmående ger yoga mig alltså en släng av hybris.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar