torsdag 24 oktober 2013

Mitt Oktober 2013.



Vi drömmer om New York och om att vara där några månader. Bara byta omgivning, uppleva något annat. Jag jobbar långa dagar, vissa av dem åker jag med pendeln från det ena jobbet till det andra. Rensar ur allt gammalt ur mitt liv på lediga stunder, tömmer garderoben totalt och säljer av gamla skolböcker. Jag vill inte äga så mycket saker som ändå inte behövs. Dagarna har varit så färgsprakande vackra, men nu börjar vi gå mot det övergrå November. I min Iphone spelas mest Veronica Maggios nya skiva, "Hädanefter ska jag va bra, ska jag va bra för dig.". Jag köper tjocka franska ansiktskrämer och blandar i några droppar mandelolja för att inte hela ansiktet ska trilla av. Vi bunkrar med värmeljus på IKEA och äter popcorn framför Homeland. I helgen ska vi se en vän som spelar med sitt band på Debaser och om någon vecka är det filmfestival. Då ska vi gå och se på luriga filmer man annars aldrig skulle se, typ om Michael Cera som letar efter en knarkväxt. Jag tänker att jag vill lära mig dricka whisky och beställa det inne på Kåken, sitta i en fåtölj eller vid baren och smutta långsamt, helst ensam. Livet ska vara som en filmscen, då är det som bäst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar