tisdag 13 november 2012

We went searching through thrift store jungles, found Geronimo's rifle, Marilyn's shampoo and Benny Goodman's corset and pen

Jag och Elinor var på Erikshjälpen i Spånga idag. Där är det fullt med folk en tisdag kvart över tolv och folk rafsar och är helt fyndgalna! Vi har varit där förut och båda gångerna har jag gjort samma sak:
1. Plockat på mig massor av grejer.
2. Kånkat runt på dem en stund i butiken.
3. Ändrat mig och lagt tillbaka allt när det är dags att betala.

Den här gången blev det ingenting men jag älskar egentligen auktioner, blocket, second hand och loppis (en och annan container går också bra). Det är hur kul som helst att fina grejer som någon annan har tröttnat på får komma hem till mig och göra hemmet lite mer personligt. Det här är jag på jakt efter just nu:

 Drinkvagn i teak och bersåporslin.

 En gammal jordglob.

 Gammaldags julpynt.

IKEAs första platta paket: Lövet.

...Och så vill jag fynda en tjusig gammal guldspegel till hallen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar