torsdag 1 november 2012

jack-o-lantern


 Första November och allt, verkligen dags att karva den där pumpan jag köpte för några veckor sedan. Nu står den och lyser så mysigt, och kärnorna har jag rostat med havssalt och har som snacks!


 Jag kan förresten avslöja att jag älskar alla högtider av alla slag, och årstider med för den delen. Det blir så mycket roligare om man har något att fira. Jag är nästan rädd för mig själv för hur bananas jag kommer gå den här julen, när jag inte ska flacka omkring utan vara hemma. Det kommer finnas alla möjligheter att dekorera och baka och slå in paket och ha julgran, jag vet faktiskt redan vilken adventsljusstake jag vill ha i fönstret. Bloggen kommer så klart få hänga med på allt detta!

Nu i helgen kom frosten och vips så rasade alla löv av med en gång. Nyss var det så här vackert, nu är det bara grått. Det får gärna komma ett rejält snöfall tycker jag. Jag är till och med sugen på att åka skidor!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar