måndag 26 november 2012

going up the country

 Nu är jag tillbaka efter en mysig helg hos Mathilda i Leksand. Vi började helgen med en grabbkväll kan man säga- pizza och sedan öl och bastubad ihop med Mathildas trevliga roomies. Jag önskar mig en egen bastu eller i varje fall ett badkar i julklapp (önska kan man alltid). Det är verkligen mysigt att basta när det är helt grått och kallt ute. På lördagen shoppade vi lite julklappar och åt middag, sedan fixade vi oss i ordning och festade lite ute på Noret som typ är centrum. På söndagen åt vi frukost ute på byn och tog det lugnt tills mitt tåg kom. Leksand är verkligen vackert, med dimman som ligger kring bergen och de röda stugorna med vita knutar. En riktig svensk idyll! Som jag sa till Mathilda; det vore riktigt kul att åka dit med ett gäng på sommaren och bada i sjön och slappa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar