torsdag 5 april 2012

Skärtorsdag

 Ajaj akta så ni inte får citron i ögonen!

Nu är det påskledigt och det känns underbart tycker jag. Fyra dagar att göra vad man vill på! Jag gillar påsken så mycket för man kan liksom välja de bästa bitarna och strunta i resten. Nu gillar jag i och för sig att fira saker, men det är ändå bra att man kan göra lite som man vill varje år. I år har jag ju både påskris, påskliljor och kycklingar och ikväll ska jag och Andreas äta påskmiddag.

Vi hade ett gäng påskkärringar och en ensam påskkärring som kom förbi förut, de fick en hel hög godis var (visserligen äckliga sockerägg som vi fick av Andreas pappa, men ändå!). De var så söta att jag höll på att smälla av! Fast minus för att jag inte fick något påskkort. När jag var liten pysslade jag med påskkorten i flera veckor innan påsk, ibland gjorde jag till och med utfällbara! Man kunde helt klart vara tacksam om man fick mig till påskkärring.

Under den här påskledigheten planerar jag att måla några stolar jag ärvt, baka påskgodis som ska bli lite äckligt så jag kan ge bort det, baka en kaka (läste Ingrids blogg och vill nu asgärna baka en sockerkaka), återuppleva Titanic med Elinor och äta mat med både min och Andreas familj. Najs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar