torsdag 12 april 2012

Saker man inte fick stoppa i varukorgen när man var liten

Alltid när man var liten var det viss mat som var smått förbjuden, som mina föräldrar tyckte var skräp och som man inte fick äta. En sådan sak var start- ni vet den där müeslin. Den bestod mest av socker och var därför inte godkänd att äta, då var havrefras bättre. Kom jag hem till någon kompis som hade start så var det lyx! En annan grej man inte fick lägga i varukorgen var yoghurt i portionsförpackningar, det var ju så otroligt oekonomiskt. Så idag när jag gick och handlade efter praktiken så tänkte jag att nu är jag faktiskt vuxen, bor själv och kan göra vad jag vill. Då borde jag ju passa på att handla något som mamma hade sagt nej till när jag var liten!

Vad jag handlade? Ingen start den här gången (det är ju faktiskt inte så gott) men däremot yoghurt i små byttor och en bit sockerkaka. Ser fram emot frukosten så sjukt mycket nu!

Lyx.

1 kommentar:

  1. hahaha, och jag lyxade till med Start häromdagen (för jag tycker det är ganska gott i mjölk;)) :P är vi vuxnas då, eller barqa barn i trotsiga??

    SvaraRadera