söndag 4 december 2011

Julebak

Igår var jag och mina syskon och Klara hemma hos mamma och bakade pepparkakor.

Vi pratade mest om alla andra gånger vi bakat pepparkakor tillsammans. 
T.ex. den gången vi satte eld på en tillbringare och den gången alla tröttnade och gav sin deg till Leo. Fast Leo var typ två och äcklade ner hela degen och mamma blev inte särskilt glad.

 Massor av peppisar blev det. Leo gjorde mjölgubben.

Han hade även en väldigt snygg mustasch dagen till ära.

Jag gjorde ett hjärta som jag har hängt i fönstret nu. Egentligen inte så fint, men ganska juligt.

Helen gjorde en med namnet på alla hon tycker om/ är en del av familjen. Bajs kallar hon sin hund. Taskigt va.

Sedan kom Joel, Andreas och Cannelle över. Vi åt vi kyckling och pommes frittes, så himla gott! 
Jag tycker allt med pommes och bea känns som en riktig lördagsmiddag. Så är jag uppväxt, men lövbiff, pommes och bea varje helg!

Hemma hos mamma är det riktig jul. Ingen himla silverjul med råa träplankor som det ska vara nu för tiden.

Helen var gullig med Selma.

Sedan såg vi på smurfarna och den var rätt kass. Speciellt den tio minuter långa produktplaceringen där de spelade Guitarr hero. Men mysigt ändå!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar