torsdag 8 december 2011

someone like you

Idag känner jag mig ganska glad även fast jag bara pluggat matte och klivit upp. Ibland kommer man bara på att man har ju massor att vara glad för:

- Skolan. Det låter nördigt men jag tycker faktiskt skolan är jättekul! Just den här veckan har vi ju haft sjukt inspirerande kurser, men när vi inte har det så älskar jag skolan ändå. Några av mina favoritpersoner går ju liksom där! Och har vi jättetråkigt på en lektion så slutar det ändå med att man skrattar så man tappar andan. Jag vill skratta så jag tappar andan varje dag, det är en av mina bästa aktiviteter.


- Mina syskon och min familj. Jag har ju tre syskon och jag tror att det är en av de bästa grejerna jag har. Kanske den bästa! Är man fyra syskon så blir man automatiskt ett litet gäng som t.ex. kan ha filmkväll, man kan spela spel där man ska vara i lag, man kan laga middag ihop, och man kan också skratta jättemycket åt varandra utan att någon blir sur för alla vet att det är så vi gör i vår familj.

- Andreas. Han kan jag ringa till mitt i natten och säga att jag är stressad och inte kan sova, och han blir inte sur. Jag kan berätta allt för honom om jobbiga saker och pinsamma saker. När vi blir arga på varandra så skrattar vi ofta efteråt åt hur dumma vi var, sedan går vi vidare i livet. Han tycker det är helt ok att leva med en person som är ett stort emotionellt åskmoln som då och då exploderar i både tårar och glädje, utan att knappt själv veta varför. Han tycker att allt är ett bra påhitt och gillar äventyr!

- Mina vänner hemma. Man kommer hem och allt är som vanligt. Bara det! Och att kunna gå promenad längs bolinderstrand, prata om allt strunt man tänker på, prata om vad vi ska bli, vem som kommer få kids först, och olika folks kärlekar. Precis som vi alltid gjort sedan minst tio år.

Nu orkar jag inte nämna fler personer, men förhoppningsvis vet alla. Även Smilla min hund!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar