söndag 11 december 2011

little boxes

Har ni sett min fina lilla kub jag har vikt? Sex origamipapper tar det till en sådan här och det är inte speciellt svårt alls.

Man kan säga att jag har haft ett litet asiatiskt tema den här dagen, vikt origami och tränat yoga. Jag har precis kommit fram till att yoga är min nya träningsform! Något jag verkligen inte gillar med att träna är nämligen att det oftast handlar om någon slags hets. Någon ska skrika på dig och du ska vara nära döden och dina lungor ska explodera, då har du tränat. När man tränar yoga så är det lugnt och harmoniskt, men man känner samtidigt att man använder sin kropp. Det passar mig mycket bättre!

När jag tränar yoga så ser jag på en instruktionsvideo som jag har laddat ner, fast först så drar jag ner alla persienner i hela vardagsrummet. Det finns en övning när man ska ligga på rygg med rumpan i luften, ha benen över huvudet och fötterna mot golvet. När jag gör den ligger jag alltid och garvar åt mig själv för jag måste se så himla korkad ut! Nu är mitt mål att få med mig Andreas för han ser säkert jätterolig ut när han gör yoga!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar