lördag 9 juli 2011

Vi byggde ett land av korthus

Igår var liksom dagen då jag kom tillbaka till Stockholm på riktigt. Så här såg det ut:

 Vi var i Galärparken och såg på Emil Jensen. Finaste låten var Så får du mig ändå.

 Solen stekte ner, det var 30 grader varmt och vi åt maxhamburgare. Det var sjukt blandad publik, på första parkett satt pensionärer och i gräset barnfamiljer och ungdomar.

 Simon lånade Carros solisar. Carro ser cool ut i dem, men Simon blev jag lite rädd för. På honom blev det plötsligt massmördarglasögon.

 Jag såg en mamma som transporterade sina barn på ett groteskt sätt.

Jag hade valt rosévinet i finast box och det plockades fram efter konsertens slut.

 Sedan bar det av bortåt Eva, som bor vid gärdet. Hon hade Hejdå-fest eftersom hon drar och pluggar i Singapore om tio dagar. Simon och Andreas tog en liten paus på vägen dit.

Eh ja, och detta är den sista bilden jag lyckades knäppa. Vi är på Evas fest och alla är ute och får benen uppätna av mygg och det är alldeles varmt och ljust, mitt i natten.

1 kommentar: