söndag 31 juli 2011

fotografier, galetter och döda jeans

Här om dagen promenerade jag och Andreas till fotografiska.

 Vid sergels torg hade det samlats massvis med människor. Det var några ungdomsförbund som var där och pratade om att det som hände på Utöya inte skulle stoppa dem i deras arbete.

 Vackra stockholm. När jag tog den här bilden vrålade jag hela tiden att Andreas fick vara kjolansvarig för det blåste så mycket att min kjol lyfte.

 Väl framme vid fotografiska. Inte för att vara sådan, men ser inte skulpturen ut som en frukt som bajsar?

 När vi hade sett allt som gick att se, så gick vi ut igen. Så klart.

 Fotografiskastickers.

Vi letade efter ett matställe. Först övervägde vi detta ställe varifrån det strömmade vacker musik och man hade utsikt över skärgården. Men när vi såg att det bara var vegetarisk mat så sa jag "Screw this!" och vi gick vidare. 

 Jag hittade en butik med snygga retro kökshanddukar. Kökshanddukar är nog en av mina passioner i livet.

 Såg massvis av harar!

Innan  vi steg in vid Creperie fyra knop och åt billiga galetter med fransk korv så såg vi denna bil. I den färdas jeansen när de dött!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar