söndag 4 januari 2015

Denna dagen ett liv

..som farbror Melker säger.

Nu är helgen slut, men jag har i alla fall hunnit med en hel del. Igår så var jag och Andreas i Bromma blocks och fikade och shoppade lite. Jag fyndade ett par snygga bruna chelsea boots för halva priset hos Crispins (en jättebra skoaffär), Andreas gick loss inne hos Clas Ohlson och köpte lim, butangas till vår brännare och andra grejer som han tycker är toppenskoj. Senare på kvällen kom Helen och Leo över och åt tacoz med oss. Väldigt mysigt! Jag kände att jag behövde en sådan där "snäll" dag med bara trygga människor, för just nu är det väldigt mycket på mitt jobb med mellandagsrean och allt vad det är. Efter en vecka med mycket stress kan jag ha svårt att släppa jobbtankarna när jag kommer hem, och det är då man behöver tänka ut mysiga saker som får hjärnan att slappna av.

Idag har jag slängt ut julen totalt ur vårt hem, det tog sin lilla tid men nu är den slut, förutom lite julblommor och röda kuddar. I hörnet där granen stod ser det så kalt ut, undra just vad man ska göra åt det. Det känns alltid lite tomt utan julen och det är liksom för tidigt att köra på med vårpepp hemma i början av Januari. Risken finns att man blir olycklig av den långa väntan om man börjar längta efter våren redan nu. Jag hoppas det kommer ett rejält snöfall och att isen lägger sig så vi kan dra ut på isen och grilla korv. Där kan vi snacka vinterpepp!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar