måndag 10 november 2014

Några bloggtips

Eftersom jag är en bloggläsare av rang (älskar att läsa bloggar och spenderar gärna mina lediga kvällar åt det) så tycker jag att det är dags för lite bloggtips. För det är ju så med bloggar, man tappar några efter ett tag, det tillkommer nya och vissa släpper man bara inte. Då och då vill man fylla på med lite nya att läsa, och jag älskar när man förälskar sig i en man aldrig läst förr och man har hela arkivet att grotta ner sig i.

Här är några bloggtips, hoppas ni gillar någon av dem:


Stinastil
Stina är en cool tjej som är superduktig på att skriva tänkvärda inlägg, t.ex. om att uppskatta livet när man fått det åter efter att ha varit svårt sjuk. Hon lider nämligen av Crohns (en tarmsjukdom) och för att kunna leva ett bättre liv så har hon stomi. Stina verkar se det som en utmaning att visa att man kan ha en kul klädstil trots stomi och levererar massor av fina stiltips. Hon har nyss flyttat in i en stor villa som hon håller på att inreda med massor av loppisfynd vilket ska bli jättekul att följa.




Idasida
Hittade nyss henne genom Stinas blogg, då de är bästisar. En väldigt kreativ person som odlar gurka i sitt växthus, visar hur man gör frisyrer och inreder sitt hus. Mycket DIY och recept och sådant uppskattar jag mycket! Bloggar ska vara så där inspirerande så att det börjar klia i fingrarna när man läser dem, tycker jag.


Josefin Knave
Gillar Josefins blogg så mycket för att hon skriver med så stor humor om sin vardag. Hon kan liksom skriva att hon ska vara hemma och äta sjuka mängder kladdkaka och kolla på idol en fredagkväll och sen skriva *kastar glitter och hoppar i partystassen*. Alltså nu lät det ju hur tråkigt som helst men ni får försöka föreställa er...Eller bara gå in och kika själva. Över lag så verkar hon så sjukt vettig, normal och härlig. Man vill liksom bara bli hennes vän och gå och fika med henne. Just nu väldigt mycket bebisrelaterade inlägg då hon nyss fick en liten son, men det tycker jag bara är mysigt att läsa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar