måndag 17 november 2014

Solen! Havet! Värmen! Cypern på tre dagar.








Idag har min blogg bestämt sig för att bråka med mig. Enda stället jag får skriva text på är tydligen under just precis den här bilden. Ibland ger man bara upp så då kör vi på det om det nu är så bloggen vill ha det. Hur som helst, jag har haft en fantastisk helg på Cypern med den gulligaste av dem alla, min Andreas!

Vi har krubbat massor av skaldjur och fisk, sett solen (kändes sjukt eftersom Stockholm har haft två soltimmar hitintills i november), vi har knatat längs med havet och druckit drinkar. Det var precis vad jag behövde. När vi kom fram så insåg jag att jag nog haft som ett slags haft tunnelseende ett tag och barabarabara tänkt jobb och framtid. Jag kan tyvärr ibland glömma att det är helt ok göra saker för att skaffa mig erfarenheter, då tänker jag istället bara på min prestation. Då är det så nyttigt att bara komma bort från sin lilla prick på kartan och inse att det är just precis det den är- en miniliten prick på kartan som ingen på Cypern påverkas det minsta av. Let´s face it det är ju inte på liv och död att jag gör allt helt perfekt, även om det ibland känns så.

Jag är så glad att jag fick ha en sådan skön helg med Andreas, min favvo att hänga med. Vi har suttit och snackat kvällarna igenom på olika barer och det är alltid lika mysigt. Man kommer fram till mycket bra då. Så nu när vi är hemma i Sverige igen så känner jag mig mycket lättare och gladare. Även om det är kallt och blött där ute är det faktiskt hemma. Och sååå skönt att komma hem igen till vår mysiga lägenhet och min bästa vän sängen.

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar