söndag 2 november 2014

bye bye alla mina saker

Vilken effektiv helg jag har haft! Tågen har varit avstängda så vi har inte kunnat ta oss någonstans, däremot har mycket blivit gjort på hemmafronten. Jag har rensat ut min garderob (och inser nu att jag inte har någonting kvar), lagt upp några saker på tradera, lagt upp annonser om gammal studentlitteratur och gått med massor av saker till återvinningen. Inte jättekul saker att göra, men någon måste väl göra dem, och himla skönt när det är klart.

Om man ska tänka positivt så är en bra grej med att inte bo så stort att man tvingas rensa ganska ofta. Särskilt garderoben då. Men lite ledsen blir jag när jag ser hur mycket plagg som bara blir använda någon gång för att de växer när man har de på sig, visar sig få sladdrig passform efter ett tag, glider upp och sätter sig konstigt när man går runt med dem eller att man gillar ett plagg så mycket att man köper det trots att det egentligen är fel storlek. Numera orkar jag verkligen inte ha på mig något som sitter för tight eller gör att man inte kan andas. Sådant är ju superjobbigt. Därför säljer jag till exempel av den här plisserade Whyredkjolen. Har alltid gillat den,och den kändes som ett säkert kort när jag köpte den, men den är knappt använd då jag inte kan andas när jag har den på mig. Trist, men sant.

Bye bye kjolen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar