onsdag 19 november 2014

julknarkare

Nu närmar sig slutet av November och jag börjar som vanligt fantisera om jul lite orimligt mycket. Älskar allt som har med julförberedelser att göra mer än själva julafton. Några julsaker jag drömmer om just nu:

Flanellpåslakan. Jag må vara en knasig förtidspensionär men jag har drömt sedan förra julen om hur härligt det ska bli att vakna upp på julafton i mjuka luddiga flanellsängkläder. Problemet är att flanellen är så dyyyr så den här drömmen har inte blivit verklighet än, men så hittade jag den här budgetvarianten på ica home och funderar nu på om de verkligen är helt rätt för mig. (Ja, jag har det inte lätt här i livet.)

Köttbullar. Jag tänker mig att jag ska köpa hem ett par kilon ekologisk köttfärs och sedan trilla ungefär en miljard köttbullar och frysa in så att jag står mig ända till våren. Tanken på att "bulla upp"
 som att det nalkades ett krig känns överlag som en helt otroligt bra idé varje år innan jul. Nästan så jag vill ta ledigt och bara vara hemma och bereda olika rätter.

Julkort. Jag längtar så mycket efter att skicka iväg julkort, vet tyvärr att det här är något jag rätt ofta glömmer när det väl kommer till kritan. Så står jag där dagen innan julafton och kommer på att korten kommer komma fram lagom till påsk ungefär. Massor av bra julkortspyssel finns på pinterest (sajten nummer ett för anonyma julknarkare, vilket för mig direkt in på nästa punkt...).

Julpyssel. Gud vad jag vill göra lite meningslösa pyssel som  jag inte vet vad jag ska med dem till. Som oreos snögubbarna här ovan. Hur söta?! Ååååh vad kul att få pyssla! En annan sak jag skulle vilja pyssla ihop är en sak som min mamma alltid har haft sedan vi var små, en slags tavla i filt och säckväv med en gran på (lät verkligen inte vackert, men aja svårt att beskriva). På tavlan sitter massor av gem som man sätter upp julkorten i. Visserligen inte så jättenödvändig nu när folk inte direkt skickar julkort längre. Men tanken känns fin!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar