söndag 24 februari 2013

fredagsutflykt

I fredags hade mamma och jag en dag ihop. Vi var på Berns och drack afternoon tea och shoppade, men vi gick på Liljevalchs till att börja med.

En myrslok som en regnbåge har kräkts på?
Liljevalchs var som en enda lekstuga tycker jag. Alltså jag kan säga att jag kan bli publicerad där any time efter att ha varit där. Det mesta man såg kändes bara som ett enda stort "WTF?!". Men jag tänker att om en konstnär hör det så lär hen bara bli glad att jag kände något över huvudtaget, jag tänker att det är poängen, mer än att all konst ska vara vacker hela tiden.

Pärlplattor är också konst! Men jag glömde att fota det bästa: en tjej i en gymnasieklass som hade gjort en tavla av en pytteliten inramad lapp som hon fuskade med under religionsprovet.

Den här var vacker tycker jag.



Har man tråkigt en dag kan man ju alltid slå sönder några tallrikar och bygga ihop dem till en fräsig vas.

Efter museet så gick vi en snabbis förbi ett spritmuseum för att kolla in deras shop med ett utmärkt lakritsutbud. Både mamma och jag älskar nämligen lakrits. Jag kan tipsa om den här som är besk och riktigt god.

Stockholm just nu- kargt, vackert, hoppfullt. Fåglarna drillar och solen tittar fram. Snart kommer våren, man känner det i luften.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar