onsdag 12 oktober 2011

versace for H&M for tradera


Något jag inte ser speciellt mycket fram emot i höst är H&M´s designersamarbete. I år är det ju med Versace och de få bilder jag har sett visar kläder som är glammiga som en stureplans brud med brunutansol i san tropez- alltså ganska så tacky enligt mig.

Jag brukar alltid hålla lite koll på de där samarbetena för att jag tycker att det är en så bra idé i grunden, att låta alla ta del av något som oftast bara är för ett fåtal utvalda. Men det brukar ju oftast resultera i att veckorna efter att samarbetet släpps så ser man plaggen på varenda person man passerar, vilket gör att udden tas bort lite. Dessutom slutar alltid de bästa plaggen på tradera.


Mitt favoritsamarbete från H&M var deras Victor & Rolf kollektion. Kan fortfarande gå in på ebay ibland och leta efter den hallonröda silkesskjolen. Så fin! Även nu, fem år senare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar