söndag 2 oktober 2011

She said it was all make-belief, but I thought you said maple leaves

wow!
 Jag och Andreas har pysslat i lägenheten hela helgen. En sak har jag lärt mig om renovering, som låter som världens klyscha men som är helt sann: allt du gör kommer ta minst dubbelt så lång tid som du tänkt dig.

För vi har målat klart sovrummet idag och det var en revolution kan man säga:
För att kunna måla sovrummet så skulle Andreas och hans pappa först lägga om golvet, sedan skulle en vägg isoleras (vilket innebär att man sätter upp reglar och isolering och över det borrar man upp gipsskivor) och sedan skulle väggarna spacklas och sedan skulle det upp en målarduk över väggarna för att de var omjämna och sedan, tillslut, kunde vi börja måla. Och då suger målarduken upp all färg vi köpt på nolltid, och när vi ska köpa ny så kostar den 950:- istället för 600:- och då får Andreas ta bussen till K-rauta och köpa mer.

Nu förstår ni att jag är glad att vi blev färdiga med att måla sovrummet idag?!

 Tycker i alla fall att vi har väldigt mysig utsikt från vårt köksfönster!

Den här lönnen kommer jag alltid gilla att titta ut över. Någon dag ska jag gå dit och hoppa i löven har jag tänkt mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar