söndag 30 oktober 2011

All my bags are packed I´m ready to go, I´m standing here outside your door, I hate to wake you up to say goodbye

Bya bye stockholm! Imorgon 07.44 så rullar mitt tåg ut från perrongen och jag ska bo i Göteborg ett litet tag igen. Jag går fortfarande runt här hemma och packar och känner mig lite vilsen.

Det är så himla blandade känslor över den här turen. Just nu hade jag helst av allt stannat hemma, planterat ljung på balkongen, firat halloween, vaknat med Andreas varje morgon och planerat badrumsrenoveringen. Oj vad jag lät som en hemmafru där! Men jag har helt enkelt gått och blivit lite hemmakär och trygg här borta, så ska man dras upp med rötterna och bo i en främlings lägenhet igen. Jag vet ju att det säkert blir bra när jag väl kommer dit, framför allt att träffa alla fina vänner jag har hittat därborta. Och att jag ska bo i princip mitt inne i stan känns också helt fantastiskt.

Om man är en sådan här trygghetssökande person som jag är det säkert bra att tvingas till lite äventyr ibland. Lagom farliga sådana.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar