onsdag 4 november 2015

Kom igen kom igen!


Ja så är det helt plötsligt November, en månad som påverkar mig att bli otroligt såsig. Det beror ju såklart mörkret som väller över en så fort man öppnar dörren på väg ut ifrån jobbet. Mörkret talar om för mig att jag borde sova. Så nuförtiden måste jag verkligen  käääämpa för att kliva upp ur sängen, kämpa för att inte lägga mig där så fort jag kommit hem från jobbet, och kämpa ännu lite till för att tvinga mig själv att inte säga sayonara till livet, utan hitta på saker på kvällarna. Det är en utmaning minst sagt.

Jag försöker i alla fall lägga upp vardagen lite som en julkalender nu, för att få mig själv att tagga till lite. Jag tänker att något fint kan man hitta på för sig själv varje dag för att det ska kännas roligare. Det kan vara att man ställer sig i lugn och ro och lagar middag och lyssnar på en podd istället för att deprimerad lägga sig på soffan och äta yoghurt. Det kan vara att man gör en mysig kvällsfika (det gör jag typ varje kväll). Det kan handla om att man styr upp en kompisdejt på kvällen. Som sagt, att man tvingar sig själv till något kul så att livet inte blir det där snurrande evighetsmaskinen av kliva upp, jobba, äta, duscha, sova. Jag har till exempel ett presentkort på spa och jag tror att nu är perfekta tiden att utnyttja det!

En annan grej som jag tycker är helt okej att göra nu, det är att shoppa loss lite grann. Jag tycker verkligen att man ska unna sig små små härliga grejer som man gillar, typ den dyra juicen i mataffären, ett knippe blommor, eller ett nytt nagellack. Små grejer som inte pajjar hela ens ekonomi men som kan pigga upp en för dagen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar