måndag 6 oktober 2014

helgrapporten

Helgen försvann i ett litet nafs, och så var en ny vecka på gång. Jag har haft en sådan jäkla måndagskänsla idag, ni vet när allt känns skevt utan en specifik anledning. Man väcks av en morgongrinig pojkvän, har en finne på kinden, gör konstiga fel på jobbet och tiden går långsamt just när man vill att den ska gå snabbt. Tur att helgen var bra i alla fall. I fredags så firade jag Anna som fyllt år genom att dricka lite cava med ett skönt gäng på Kåken (några är på bilden, men tyvärr inte födelsedagsbarnet själv). Little Jinder spelade skivor och jag kan väl inte säga att jag är helsåld på henne, men det var härligt när hon spelade Himlen runt hörnet och tidernas allsång uppstod. Sedan åkte jag hem och åt chips till nattmat, omnomnom!

På lördagkvällen var jag bjuden till Elinor i Nynäs som hade styrt upp en mysig middag med förrätt, varmrätt och efterrätt. Elinor har skaffat en gullig liten hund som jag ville plocka med mig hem, men Elinor intygade att hunden bara verkade gullig för att hon var trött- egentligen är hon tydligen ett hemskt monster som bits och röjer järnet. Skulle gärna plocka med mig Elinor hem också om det gick, hon bor på tok för långt bort från mig. Som tur är har hon varit megaduktig och tagit körkort så jag hoppas få se henne lite oftare framöver!
 
Och i söndags då? Jo då firade vi ännu ett födelsedagsbarn, nämligen min pyttelilla superduktiga syster Helen  som har fyllt sju år. Nej 24 var det nog förresten. Då blev det klassisk familjemiddag med gräddtårta och allt, och tårta sitter ju aldrig fel.

Bara fyra dagar kvar så är det helg igen, tur det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar