lördag 12 april 2014

tips!

Som tidigare modevetenskapsstudent gillar jag alla aspekter av mode: modesystemet är ett superintressant kommunikationssystem, men även den ytliga aspekten är superhärlig: vackra plagg och spännande stilar. Däremot dööör jag av att läsa Elle, som jag tycker är den absolut tråkigaste och mossigaste modetidningen. 

På Elle-redaktionen verkar det sitta ett gäng dinosaurier som inte har hängt med i den digitala utvecklingen ett dugg. De skriver artiklar om modevisningar som legat uppe på style.com i ett halvår, och har trendbilagor med pekpinnar om vad som är rätt för säsongen, plaggen på bilderna kostar 20.000 kronor och du måste bläddra 20 sidor för att ens komma fram till ett redaktionellt innehåll. Att gå in på en vanlig blogg är långt mycket mer inspirerande än att läsa Elle, där det är snabba uppdateringar, personligt och känns applicerbart på sitt eget liv. När jag slutade läsa Elle tänkte jag att jag nog aldrig skulle återgå till modetidningar igen. Men sedan hittade jag Styleby, en personligare modetidning som hängt med i utvecklingen och som fattar att stil är något individuellt. Jag gillar hur tidningen inte är överöst av reklam, att reportagen får innehålla text och speciellt gillar jag delen i tidningen där man får se en persons privata garderob. Inspirerande, även om man inte är ett fan av Elin Klings stilrena klädstil. 

Just nu kan man prenumerera på styleby och få fyra nummer för 149:- och samtidigt få premier från dermalogica med ett helt ansiktsset. Jag har alltid velat testa dermalogica, men eftersom det är så dyrt har jag aldrig gjort det. Så detta får bli veckans tips. Vill man betala lite mindre har de en annan deal där man får tre nummer och produkter från Rituals för 99:-.

Inser nu när jag läser att det här låter som världens reklam, men jag tycker bara om tidningen och så har jag en pinsamt stor kärlek till bra premier.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar