söndag 30 mars 2014

helg hos Elinor

I fredags tog jag mitt pick och pack och åkte hem till Elinor i Nynäshamn.

Solen-skiner-jag-är-glad-selfie.

 Efter en timme och en halv timme är man framme i Nynäshamn. Det fanns som fält av tussilago när Elinor och jag gick på promenad längs vattnet.


Tänk när man plockade hem såna här till mamma och hon stoppade ner dem i ett snapsglas och ställde på köksbordet. Tycker våren är en enda lång påminnelse om alla andra vårar man haft i livet.

Elinor ska gänga sig i sommar vid detta flotta ställe, Nynäshavsbad. Eftersom jag är bröllops- och romantiknörd så måste jag hejda mig själv för att inte lägga mig i precis allt. Jag tycker bara att bröllop är livets och kärlekens bästa fest och en superhärlig grej. Helt klart skadad av alla Disneyfilmer och mina kusiners vackra bröllop.

Haha, jag måste garva åt min lilla fräsiga livsnjutardubbelhaka jag har på den här bilden. Det har varit helt ljuvligt väder den här helgen (som ni vet). Solglasögon check, fika i solen check, mobbad av Elinor för att jag hade med vinterjacka och inte vårjacka check. 

 Elinor vet hur man styr upp en bra fika hon.

Hembakade semlor kan vara bland det godaste som finns. 

Ja och så såg vi Let´s Dance, spelade candy crush under earth hour, såg på film, åt och degade i soffan. 
Och så snabbt gick den helgen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar