söndag 4 augusti 2013

home

Det är mycket snack nu om att sommaren är slut och att hösten snart är här. För mig är det inte riktigt så, men vad som står klart är i alla fall att augusti betyder nystart. Jag gillar hösten så mycket just därför att den är inte lika hetsig som sommaren. På sommaren kan jag känna mig stressad att ha roligt precis jämt för att "snart är sommaren/det roliga slut" (ungefär).

Om man under sommaren hela tiden är på väg, så är hösten tiden då det är helt okej att ta det lugnt och landa. Samtidigt kommer så mycket inspiration ifrån det där skiftet mellan årstider. Jag vill just nu både totalt byta stil och inreda om hela mitt hem. Det kommer inlägg om båda grejerna eftersom jag nu blivit galen i pinterest och pinnar bilder på allt drömmigt man kan tänka sig.Vi börjar med inredningsinlägget.




 








Vad jag längtar efter står väl egentligen klart efter den här bildkavalkaden. Brunt trä, svart, grått och vitt med inslag av gröna växter och grönprintade textilier. Mässing och koppar tycker jag är så fint just mot brunt trä. Och det finns ingen brist på fina saker man vill proppa hemmet fullt med. Jag ska nog göra ett önskelistinlägg senare med alla mina habegär.

Källor till alla bilder finns under kategorin homemin pinterest

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar