måndag 6 februari 2012

zipper

Idag hade vi redovisning för den uppgift vi jobbat med den sista tiden under exponeringen i skolan.

Uppgiften var att göra ett butikskoncept med planritning, kundstråk, grafisk profil och en exponering som visade vår butiks uttryck. Jag valde att min butik skulle sälja kläder från moderna svenska designers, typ Acne och Whyred.

Loggan för butiken har en dragkedja i sig, därför ville jag ha med det i min exponering också.

 Dragkedjan gjorde jag genom att klippa ut former i plastfilm och fästa med häftmassa på väggen. Pilligt jobb, men jag gillar pill!

Körde genomgående färgtema i endast tre kulörer. Överlag är jag väldigt förtjust i att bara använda mig av ett fåtal färger just nu.

Den superanonyma dockan fick på sig tjocka ögonfransar i plastfilm.
Hade den haft skor så skulle det varit Doktor Martens, men man kan ju inte få allt här i världen!

1 kommentar: