söndag 12 februari 2012

Say, its only a paper moon sailing over a cardboard sea, but it wouldn't be make-believe if you believed in me

Jag har verkligen haft en så himla bra helg! En bra sak som flytten till gbg har fört med sig är att när jag väl är hemma i Kallhäll så tar jag till vara på dagarna; träffar familj och vänner och gör sådant jag saknat.

I torsdags så hade jag och Andreas en lunchdejt och gick på MIO. Där lyckades vi ju hitta en soffa, en riktig bragd eftersom vi letat sedan oktober! Sedan gick jag hem och fikade med mamma som hade med sig fina tulpaner. Leo kom också förbi, men han åt mest upp en matlåda.


På fredagen vaknade jag upp till det här klarblå himmel och rimfrostiga träd (för att inte romantisera för mycket ska jag också säga att jag även vaknade upp till en pojkvän med ett riktigt jäkla dåligt morgonhumör). 
På kvällen hade vi bjudit in Elinor och Filip på middag. Vi åt bland annat chevre chaud som man kan säga att jag och Andreas börjar bli experter på. Vi spelade även MIG och mitt personlighetsspel som förvandlar bästa vänner till fiender. Det slutade bra som tur var!

Soffan, min nya kärlek.

I lördags hängde jag mest med Elinor, sedan gick jag hem och jag och Andreas spenderade kvällen i soffan. Efter de här månaderna utan soffa kan jag utan vidare säga att det är soffan som är husets hjärta, inte köket. Det är en lyx att få bre ut sig i en soffa och smula ner den med popcorn till en bra film!

Söndagen, alltså idag, så var det också otroligt vackert väder ute. Jag och Andreas kokade riktig varm choklad och begav oss ut till isen där det promenerade hur mycket folk som helst. Vi satte oss och tittade på en gubbe som pimplade och öppnade termosen. Chokladen var lagom varm, det var så ljust av snö och sol att ögonen blev till streck och jag tror faktiskt inte jag har känt mig så harmonisk på länge.

Bild: Helen

Efter chokladpausen begav jag mig till farmor för en till fika och träff med mina syskon. Vi åt bullar och klappade på hundar och rätt som det var var det dags att åka tillbaka till Göteborg. Så var det med den helgen, och nu är det bara fem dagar kvar här tills jag blir hemma under två månader för praktik!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar