fredag 9 oktober 2015

Lägenhetsägare!

Sedan en tid tillbaka har jag och Andreas pysslat med att jag ska köpa in mig och bli ägare till halva hans/vår lägenhet. Det har varit mer komplicerat än jag trodde innan, mest egentligen för att vi ville göra det på smartast sätt som alla tjänar på. Och det smartaste sättet visade sig till slut vara det enklaste, förstås! Vi har ett kontrakt kvar att skriva idag, sedan är allt klart! Det innebär att jag för första gången i mitt liv äger en fastighet. Känns väldigt power måste jag säga! Eller ja, hälften av tiden tänker jag ju inte på det eftersom vi bor kvar i samma lägenhet som vi alltid gjort. Däremot så har jag så mycket planer för lägenheten nu när vi äger den tillsammans.

Det här är min gamla klasskompis Millys kök. Så inspirerande att se då de har haft ungefär samma planlösning som vi.

Jag vill först och främst renovera köket och se till att vi får en smidigare planlösning mellan kök/hall och vardagsrum. Jag vill stänga väggen in till hallen och öppna upp in till vardagsrummet. På det viset skulle vi kunna få in en fin köksö, skapa mer arbetsyta och öppna upp så vi får in ett större köksbord. För hur charmigt det än är så har jag tröttnat på vårt ofunktionella 60talskök där man får ont u i ryggen varje gång man ska diska och smulor faller ner mellan köksbänken och spisen. En köksrenovering ligger så klart en bit in i framtiden, men det känns så himla kul att fantisera och veta att de pengarna jag lägger på det här kommer gå tillbaka till mig (förhoppningsvis) i framtiden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar