tisdag 23 december 2014

God jul!

Idag är det dagen innan julafton och jag och Andreas har gjort allt som man ska göra dagen före dopparedagen. Andreas har trillat köttbullar, griljerat skinka och gjort gubbröra. Jag har ätit skinkmackor, hjälpt till med köttbullstrillandet, slagit in paket och tittat på Madickens jul på svts öppna arkiv. Det är himla mysigt faktiskt, jag känner ingen julstress alls förutom att jag helst hade velat ha skurade golv och att min amaryllis skulle ha hunnit slagit ut, men man kan ju inte få allt här i världen. Nu känns allt bara lugnt, rofyllt och färdigt. 

Imorgon blir en ovanlig julafton, den första jag firar utan stora släkten eftersom farmor inte finns i livet i år. Det har känts lite i hjärtat så här innan, jag har tänkt mycket på farmor och saknat henne. Hon var en så stor del av julen för mig. Världens bästa farmor. 

Jag tror säkert julen blir bra ändå, det viktigaste tycker jag är att den är lugn och mysig och att man får träffa sin familj, vilket är vad jag har inplanerat för imorgon. God jul önskar jag er alla!  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar