tisdag 23 juli 2013

the bag

Jag har alltid tänkt att när jag får ett bra jobb så ska jag belöna mig med en riktigt fin väska. För innerst inne är jag verkligen emot plastväskor som trasas sönder direkt. Och vilken annan sak bär man runt på varje dag, hela tiden förutom sin väska? Den ultimata väskan som man aldrig tröttnar på finns förstås inte, även om jag intalar mig det när jag med datorn på magen skrollar igenom shopbops Marc Jacobs- utbud. Det gör jag minst en gång i veckan, för mig är det som semester från alla tankar som far genom hjärnan att bara drömma om lagom stora väskor i mjukt brunt läder, med rätt antal fack, handtag som går över axeln och att hänga i armvecket, med en längre rem om man vill ha händerna fria. Och den skulle förstås passa till precis allt jag äger och jag skulle alltid känna mig välklädd. I alla fall i mina fantasier.

Min senaste ytliga väsk-crush är Whistles Brook bag. För den har allt det där jag beskrivit, jag saknar bara inte att den inte går att stänga ordentligt med dragkedja. Men färgen, storleken och allt annat är perfekt.

Bilder från asos.com

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar