måndag 17 september 2012

modehistoria och femårsfirande

Jag sitter precis hela dagarna och läser modehistoria. Midjor som åker upp och ner, kjolar som blir puffiga och smala, frisyrer som byggs på stålställningar och inte släpps ut på flera månader, män som har korsett. Jag börjar bli lite mätt på det här även fast jag förstås tycker det är intressant.

Andreas på fotografiska

Helgen då?
Jo jag och Andreas åt på Grill och gick därifrån med världens köttchock, kände jag. Vi satt i Marie Antoinetterummet så det var väldigt rosa, kristallkronor och fint. Innan dess så var vi på fotografiska och såg på utställningen med transvestiter och barn, och drack drinkar i deras restaurang med den fina utsikten. Två personer högg tag i oss och kommenterade att våra drinkar såg så goda ut, så då blev de nästan ännu godare. Det var fint, och nu har vi firat våra fem år tillsammans. Fem år! Så knäppt att tänka på allt som hänt sedan dess.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar