måndag 6 augusti 2012

konstig dag.

 Exempel på konst jag gillar.

Jag blev antagen till en liten kurs i konstvetenskap på universitetet. För ett par månader fick jag panik och gjorde en sen sökning till det (fick lite inspiration av Lisa som sökt det i gbg). Men det har bara stått att min ansökan inte har behandlats, och när det fortfarande stod så när första beskedet gick ut så antog jag att jag inte kom in. Men det gjorde jag alltså, för idag stod det ANTAGEN med gröna bokstäver. Så nu får jag plocka fram alla baskrar och randiga tröjor jag har. Känns väldigt skumt, vet inte ens om jag vill, men jag ska testa det ett tag i alla fall tänker jag. Det bli en erfarenhet!

Hela den här tiden är förresten så märklig. Jag slutar på sommarjobbet på fredag och vips är sommaren snart slut. Jag har jobbat så himla mycket i sommar. Förutom att jobba har jag läst så sjukt mycket den senaste tiden, fem sex böcker kanske, för att det passar bra att göra på tåget. Det känns så himla bra! Vad jag har läst är både högt och lågt, allt från Sofie Fahrman och Bingo Rimér till Leif GW och snart ska jag läsa Den allvarsamma leken av Hjalmar Branting. Titeln är så fin så den måste vara bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar