söndag 12 juni 2011

Tokyo

Sitter här och väntar på Elin ur min klass som ska komma och bo hos mig i en vecka. Hon kommer också från Stockholm, och såklart blir hennes x2000 två timmar försenat, med en ankomsttid på 00.30. Så under tiden passar jag på och läser massor av bloggar, och speciellt denna med Tyra som bor i Tokyo. Jag drömmer mycket om Tokyo, sedan Andreas och jag var där i knappt två veckor förra våren.

Superkawaii!
Kommer ihåg när vi var på en klubb och hade tagit kort i klubbens purikura (tror jag det heter) alltså gullifierande fotoautomater. Så kommer vi ut och visar korten för några dödsgulliga japanska tjejer, och de bara skriker rakt ut "KAWAII KAWAII!!!" ("Gulligt!! Gulligt!") i kör. Som i en film, liksom. Sådant borde hända lite oftare i Sverige!

Folk borde se ut lite mer så här till vardags tycker jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar