fredag 10 juni 2011

Linns Topp 5 Ordvitsigaste Frisörsalonger i Göteborg!

Under mitt år i göteborg har jag samlat på ordvitsiga frisörsalonger, detta är resultatet:

5. Hårdisken
Tyvärr har jag ingen bild på denna salong, men man kan ju inte annat än anta att det är en nörd som driver den. Då undrar ni förstås datanörd + frisör, kan man vara det? Mitt svar blir: Ja, i Göteborg är allt möjligt!

4. Saxée

Med en Göteborsk självklarhet har man döpt en salong till vad man hoppas att den kommer bli: en saxée!


3. Självfallet

Centralt belägna Självfallet får självfallet vara med på min topplista! Detta säger något om vilken avslappnad stämning som råder i GBG kontra Stockholm, där ingen självrespekterande frisör skulle döpa sin salong till något annat än något flashigt på engelska eller till sitt eget namn.

2. Basement saxx
Då den här salongen ligger på väg till min skola och jag åker förbi den varje dag har den blivit något av en favorit. Man kan inte annat än gilla den, med referenserna till det gamla kult-house bandet Basement Jaxx. Tagline under och vi är hemma!

1. Hair é vi


Nummer ett och vinnare av Linns Topp 5 Ordvitsigaste Frisörsalongerna i Göteborg är Hair é vi. Dubbeltydligt- "hår är vi" och "här är vi" i en mening, och ordvitsigt på samma gång. En stolthet att ha på listan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar