lördag 12 september 2015

Ett inlägg som mest handlar om min kärlek till Nytorget 6

Igår firade jag och Andreas åtta år ihop. Traditionen säger att den ena bestämmer drinkställe (som vi aldrig går till för att vi alltid hittar ett mysigare på vägen) och den andra bestämmer matställe. Vi trillade först in på Melanders uteservering och tog ett glas där, sedan slank vi in på Nada, som jag aldrig varit på förut men som skulle kunna vara min  nya favoritbar. Avslappnat, södrigt, jättemysigt. Jag tog en whiskey sour som gick misstänkt snabbt att blanda till men som var supergod.

 Middagsansvarig som jag var hade jag bokat in oss på Nytorget 6 efter barhoppningen. Älskar verkligen Nytorget 6 så mycket. Om vi går ut och äter en härligare middag så är det oftast dit vi går. Det har bara blivit så för:
- Det är otrolig mysig stämning och parisisk inredning med mässing och röda stoppade soffor.
-Maten är såååå god. Jag älskar deras mat. Tog rökta lobster rolls till förrätt och iberico svin till varmrätt och det var så gott så jag var tvungen att bildgoogla den maten idag.
- Brödkorgen. Vispat smör, frasigt mjukt ljust bröd med krispig skorpa och mjuk sirapslimpa, knäckebröd som smakar lite kummin. Skulle vilja köpa med mig bröd hem härifrån. Jag äter mig alltid mätt på brödet innan maten kommer in och det gör jag helt rätt i.
- Priserna. Ingen varmrätt kostar över två hundra så har kan man verkligen beställa det man vill ha. Hatar när man är ute och äter och måste skippa vissa rätter för att man inte vill lägga ut halva sin lön på en middag ute.

(Minus med Nytorget 6 är att det är supersvårt att få bord för de vill att man ska kunna glida förbi "lite avslappnat" och därför har få bokningsbara bord. Även negativt att de har sittningstider, så man får max sitta i två timmar. Det känns inte riktigt okej att man ska behöva stressa med sin efterrätt om man ändå har betalt för att få sitta där och äta den. Men well, det där kan jag ändå leva med.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar