söndag 1 februari 2015

20talsfest och minifestival





Jag fick komma in igår trots att jag körde på en 40år yngre utstyrsel än alla andra gjorde, pjuh! Alla var så himla fina och nästan prick alla hade med sig skumpa vilket alltid är trevligt. Vi var hemma hos Lisa som visade sig bo i en väldigt vacker lägenhet i gamla stan med kakelugn, högt i tak och takkronor. Det är så roligt att få gå in i lägenheterna där, eftersom de är superdupergamla så är allt skevt och planlösningen är helt bakvänd. Hos Lisa klev man tillexempel rakt in i köket genom ytterdörren.

När skumpan var uppdrucken så smet vi vidare till någon lokal i Sickla industriområde, där det var ett megahipstrigt event med massor av artister som spelade. Typ som en festival i miniformat var det, de hade till och med foodtrucks! Vi dansade massor, kändisspottade och sedan spelade Little Jinder, som jag fortfarande inte fattar grejen med. Låter som en bebis som sjunger? Men det var kul ändå för att alla var så pepp och det gick inte att låta bli att ryckas med. Att Rebecka och Fiona som typ är tidernas coolaste dök upp på scenen på slutet var ju också riktigt kul.

Efter det här skulle jag börja ta mig hem, en färd som tog (ursäkta att jag svär) fakking tvåååå timmar! SL har gjort om så man måste ta bussar och grejer på lördagskvällarna, inga tåg går nämligen då. Ville bara dö på vägen hem. Inne i min hjärna lät det ungefär som det gör för Reese Witherspoon när hon ska gå 1000 miles i Wild: "Fuck fuck fuck, why am I doing this to myself". Ett tag tänkte jag att jag kommer aldrig mer bege mig utanför dörren igen. Men tillslut kom jag i alla fall hem och jag har aldrig längtat så mycket efter min säng någonsin, kändes det som.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar