tisdag 8 september 2015

Vad hände med bloggen?


Ja vad som hände, det vet jag inte riktigt själv. Bloggen gick liksom bara under jorden ett tag. Älskar egentligen att blogga, men det kan vara svårt att veta vad man ska blogga om. Och hur.

Jag började blogga för tio år sedan (var tvungen att dubbelkolla och ja det är verkligen sant! I Augusti 2005 skrev jag ihop mitt första blogginlägg!). Då gick jag sista året i gymnasiet och skrev om matteprov, kläder (trodde man skulle det eftersom Ebba von Sydows modeblogg var typ den enda blogg jag visste fanns), vad tusan jag skulle bli när jag blev stor (kände seriös stress inför det, jag skulle bara vetat att man inte blir mycket klokare på tio år!), vilka skivor jag köpte och copy pasteade in låttexter (mycket från Bob Dylan). Så det är kanske det jag borde göra nu. Men på något vis var det skönare då när jag absolut inte kopplade att någon skulle läsa det jag skrev. Nu mera är det så mycket lättare att bara kasta iväg ännu en bild på instagram, med en två rader lång text till, där man vet vilka som har sett bilden/texten och de glömmer väl dessutom bort vad de sett efter fem minuter.

Men. Än är jag inte beredd att ge upp det här. Så nu hoppas jag det ska rulla ut ett litet inlägg då och då i alla fall. Hoppas ni där ute vill läsa! Puss!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar