måndag 10 november 2014

weekendresa

Brrr! Idag visar sig November från sin allra härligaste sida, regnet sprayas i små små droppar från sidan rakt in i ansiktet, det har varit mörkt och niogradigt kallt hela dagen och håret frissar sig till en charmigt trollbarr. Det är sådana här dagar som gör mig så arg över folk som klagar över snö (det är är på riktigt något som provocerar mig), hur kan man tycka att sådant här väder är bättre än krispig kyla med vit härlig snö? Okej slask gillar väl ingen, men ett riktigt snöfall är ju magiskt! Längtar verkligen efter att det ska bli kallare ute.

Men! En härlig grej som jag har att se fram emot är en weekend som Andreas har styrt upp till mig nu i helgen. Vart vi ska har han hållit hemligt fram till i Fredags. Då och då har han strösslat ut en ledtråd till mig om vart vi ska typ "Det är tidsskillnad i +", "Det har varit brittiskt styre", "Vi kommer behöva adapter". Så ni kan ju tänka er hur mycket jag har gissat. Till slut (efter en ledtråd om halloumi) fick jag i alla fall veta att det är Cypern vi ska till! 24 grader i luften, 21 grader i vattnet och långt bort från ett svenskt November. Jag blev så glad och överraskad, det hade jag blivit för vilken liten minitripp som helst. Det bästa är ju att han har suttit och funderat ut vart vi ska, kollat på hotell och resa och kirrat allt bara för att göra något fint för oss.

Cypernbild från telegraph.co.uk

Planerna för vår lilla resa är inte så stora, men alldeles lagom. Vi ska äta god mat, ta något glas, kanske bada lite och traska runt inne i stan. Det blir nog finfint!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar