måndag 22 september 2014

Den där pulled porken...

Jag skrev ju igår att jag hade som söndagsprojekt att laga pulled pork. Riktigt pepp tog jag mig an ett recept som skulle bli klart till åtta, fem timmar senare. Fem timmar är mycket, men det enda man gör är ju att ha det inne i ugnen och vända köttet då och då, så det är verkligen inte jobbigt. Grejen är bara att det tog inte fem timmar, det tog nio timmar! Och jag tror man hade kunnat kört en timme till med lätthet. Så vid niotiden igår fick jag och Andreas panik och slängde ihop en pasta. Och klockan tolv på natten klev jag upp ur sängen och kunde äntligen plocka ur köttet ur ugnen. Då trillade det sönder när man drog i det med en gaffel, innan dess hade det varit segt och hårt i timtal.

Det positiva med allt är att vi fick en supergod middag ikväll istället och nu har vi så jäkla mycket mat hemma.

Om jag skulle göra det igen skulle jag ställa in det tidigt på morgonen, eller kanske dagen innan jag vill äta det, så får det ta den tid det tar. Men jäkligt gott blev det i alla fall, jag använde det här receptet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar