tisdag 10 december 2013

julbesatt

Det här med julen. Jag har ju gått all in i år kan man säga, vilket har varit sjukt kul! I vår lägenhet finns sex hyacinter och det var väl en överdrift kan jag känna i efterhand, den känns liksom indränkt i söt parfym som slår emot som en vägg när man öppnar dörren. Men julkänslan finns där! Jag ska visa bilder sedan när granen är på plats och mina amaryllis har slagit ut, då kommer jag vara i fullkomlig ro känner jag. Det finns bara ett problem, och det är jullakanen. Jag har bara ett par rödvita lakan och nu behöver de bytas, det stör mig i min julidyll att behöva bryta av med blåvita påslakan. Kanske rätt löjligt, men för mig är det viktigt att på julaftons morgon vakna upp i särskilda jullakan. Ett lagom besvärligt problem!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar