torsdag 22 augusti 2013

några funderingar


Här var det inte mycket liv i luckan! Jag kör på med en liten snabbspolning genom den tankeverksamhet som pågår i mitt huvud just nu:

-Jag har så ont. Så ont. En smärta som strålar ut från käken upp i huvudet, i örat och halva munnen. Jag har käkledsinflammation och har idag fått röntga huvudet och blivit ordinerad massor av starka smärtstillande. Doktorn vet visserligen inte med säkerhet att det är just det jag har, känns ibland som att de mest freestylar nere på vårdcentralen och tycker att det är oerhört bekvämt när google-doktorer som jag kommer med ett förslag på diagnos. Borde man inte få rabatt om man själv hjälper till att diagnostisera?

- Imorgon är en spännande dag för min framtid! Jag är lite pirrig och på spänn, om något bra händer så lär det dyka upp här framöver.

- Två uttryck som är så trendiga just nu och som jag stör mig så mycket på: "En bättre..." (fredag/helg/fika eller vad som helst) och "Gofika". Stör mig på "en bättre" för att det känns så lat att inte hitta på någon egen bildtext när man väl tagit en instagrambild eller skrivit ett blogginlägg. Man tycker att det man visat upp är bra och så kör man på den här utnötta raden. "Gofika" stör jag mig på för att det låter så fult och för att det som begrepp är helt onödigt. Allt fika är väl gott? Det är väl det som är poängen?

- Jag har börjat med byxor!  Det var kanske fem år sedan jag gav upp dem och började med kjol men nu känner jag att det är dags igen. Mest för att det finns så fina blusar och skjortor som jag känner att man ska ha byxor till. Får se hur jag trivs i det bara, för mig känns det lite som att gå runt naken. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar