onsdag 10 juli 2013

cannelloni, farfalle, fusilli, fettuccine, gnocchi, pappardelle, penne, ravioli, tagliatelle, tortellini, tortelloni

För ett tag sedan var jag och Andreas på en runda inne i stan. Vi håller nämligen på och rekar vart vi vill bo i framtiden. Just nu lutar det åt Hornstull och Liljeholmen om vi får drömma och önska, därför rekade vi just där. Man måste ju få känsla för stället man ska bo på, särskilt om man är förortskid och inte hemma på alla gator. När vi blev hungriga slank vi in här: Därmed Pasta i Hornstull.

Ett mysigt, billigt italienskt ställe. När vi var där kom en stor italiensk familj där alla barn hade vitblå randiga klänningar och rosett i håret, långt ifrån svenska barn som mest går klädda i angry birds-tishor. Jag njöt av Gudfadern-vibbarna.


Själv älskar jag pasta och skulle kunna äta det varje dag hela tiden och hur mycket som helst.  Här tillagas den av italienare och det märktes verkligen. Jag hann förstås inte fota min mat innan jag hade ätit upp den, men jag åt linguini med lammkorv i en gräddig tomatsås. Så. Himla. Gott.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar